Stage performance photos I Reviews
"Dominique Dethier commands a remarkably beautiful voice with nuanced expressiveness. She shows a huge artistic sensivity
and empathy in the scenic work, as well as an extremely charming personality paired with rich scenic phantasy.
Dominique Dethier is a strong and present stage personality with always a flexible and versatile voice."
Holger Klembt, stage director
[…] "The Stuttgarter-based opera singer Dominique Dethier, who is at
home on many stages in Germany and abroad, provided wonderful musical accents that are rarely heard outside the hallowed halls of opera houses." […]
Herbert Grab, top magazin Reutlingen Winter
2024/25
"Applausstürme und ein volles Haus, das gab's bei der wieder großartigen, zweiten Aufführung von Hänsel und Gretel, am letzten Sonntag
in der balance Konzertreihe, auf der Kulturbühne im Klangraum Berger Kirche. […] Dominique Dethier, die nicht nur die Gretel in wunderbarer Weise interpretierte und mit ihrem
klangreichen Sopran verzauberte, sondern die gleichzeitig auch ihr Regie-Debüt mit diesem Stück hatte, dass
sie von A-Z, von Kulisse, über Requisite bis Gesamtregie geplant und konzipiert hat – dafür
ein doppeltes Brava! Das fand auch die
künstlerische Leiterin der balance Konzertreihe Friederike Kienle, die den Stage Talk führte... […]"
balance Konzertreihe/Balance Forum für Musik e.V. Review, 17. Dezember 2024
"Great opening concert "La Voce" […] Spiritual arias as prayers, were just as inspiring as Desdemona's Ave Maria
from the opera Otello by Giuseppe Verdi (sung by soprano Dominique Dethier) […].
All soloistst received storms of applause for their wonderful performances. As vocal quartett, consisting of soprano
Dominique Dethier, Ksenia Leonidova, mezzosoprano, Filipp Modestov, tenor and Vsevolod Chernyshev, bass, they
offered the piece "Recordare: Jesu Pie" from Antonin Dvorak's Requiem.[…]"
Traunsteiner Tagblatt, Brigitte Janoschka, September 22, 2023
Dominique Dethier shines in the famous aria of the Queen of the Night
"[…] The four main roles, alias Mimi, Carmen, Mario and Bartolo, embody the prototypes of Italian opera with a wink and,
in the characters of their roles, also use all the clichés opera entanglements of the sexes in a charming, humorous wary.
Dominique Dethier shines in the famous aria of the Queen of the Night "Der Hölle Rache kocht in meinem Herzen"
from Mozart's "Magic Flute" with her radiant soprano voice, which is flawlessly intoned even in the highest register.
She amazes the audience with her virtuosity in the coloratura, which she creates with clear, instrumental tones.
As Mimi, she seethes with anger – not at Sarastro as in the original – but at her unfaithful lover Mario. […]"
NTZ, Hans-Günther Driess, 13.07.2023
Opern-Produktion Joseph Haydn "La vera costanza", Würzburg 2017
"[…] Vor allem Baronin Irene steht mit ihren gekünstelten Gesten, ihrem drapierten, glitzernden Gewand und dem schrägen Hütchen auf dem Kopf im Mittelpunkt der
Kritik. Dominique Dethier ist hierbei die ideale Verköperung einer arroganten Intrigantin und unterstreicht das sehr gekonnt mit ihrem kräftigen, in den großen Höhen starken Sopran, stößt die
Verzierungen oft wild heraus. […]"
Die Beständigkeit der Unbeständigkeit, O-Ton Kulturmagazin mit Charakter, Renate Freyeisen/11.07.2017
Begeisternder Schluss-Marathon des Wasserburgen Klaviersommers – Junge Leute aus Fernost fegen über die 88 Tasten, ovb-online.de, 12.08.2015
Sommerliche Gefühlswirrungen, opernnetz.de – Zeitschrift für Musiktheater und Oper, 14.07.2014